Riscurile administrarii indelungate de anticonceptionaleUn comentariu

Publicat in:
Etichete: 3 ani, anticonceptionale, efecte, glaucom, orbire, riscuri, studiu

Expertii spun ca administrararea anticonceptionalelor pe o perioada mai mare de trei ani dubleaza riscul de glaucom, boala care poate duce la orbire, potrivit unui studiu recent.

O cercetare a asociat administrarea de pastile contraceptive cu riscul de a dezvolta glaucom. Astfel, oamenii de stiinta le recomanda ginecologilor si oftalmologilor sa-si avertizeze pacientele cu privire la acest efect secundar al pilulelor.

Anticonceptionale

Riscuri Anticonceptionale

„Femeile care iau contraceptive orale pe o perioada de trei sau mai multi ani ar trebui sa isi testeze vederea si sa mearga regulat la oftalmolog”, recomanda dr. Shan Lin de la Universitatea din Clifornia din San Francisco.

Oamenii de stiinta au analizat datele studiului Sanatate Publica si Monitorizare Nutritionala, derulat in intervalul 2005-2008, care a inclus 3.406 femei.

S-a constatat ca participantele care au luat anticonceptionale pe o perioada mai mare de trei ani au avut un risc de doua ori mai mare de a fi diagnosticate cu glaucom.

Pana atunci, studiile anterioare au aratat ca estrogenul poate juca un rol important in aparitia glaucomului.

Expertii spun ca cea mai intalnita forma a bolii, glaucomul cu unghi deschis, progreseaza destul de lent si nu are simptome evidente.

Treptat, altereaza vederea, putand duce la orbire, asa ca ar trebui sa manifestati mare atentie la ce fel de anticonceptionale folositi si la perioada de administrare a acestora.

Author: Corpul Uman
Google



Link-uri Sponsorizate

Riscurile administrarii indelungate de anticonceptionale

Un comentariu

  1. corina

    Cred ca ar mai trebui aprofundat articolul!Riscurile sunt mult mai multe,nu numai de orbire.Intetesant articol dar asteptam si celelalte efecte adverse ale administrarii pilulelor contraceptive 😉

Lasă un răspuns

Schimba setarile cookie!